Efektívne spätné odkazy

Internet sa stal súčasťou každého z nás, pretože cez internet si vieme kúpiť ľubovoľný produkt (elektroniku, oblečenie, nábytok, kozmetiku atď.) alebo objednať službu (obed, dovolenku, kúpiť lístky na autobus a podobne). Aby však užívatelia internetu navštívili vašu webovú stránku alebo internetový obchod je potrebné mať kvalitné spätné odkazy nasmerované na vašu webovú stránku. Získavanie spätných odkazov neodmysliteľne patrí k úspešnému a konkurencieschopnejšiemu podnikaniu na internete. Pretože aj vďaka kvalitným spätným odkazom sa dá docieliť, aby sa váš web nachádzal na popredných miestach v internetových vyhľadávačoch.

Umiestnenie spätných odkazov

Spätné odkazy bývajú väčšinou umiestnené v katalógoch, PR weboch, všeobecných magazínoch, rôznych diskusných fórach alebo aj na veľmi obľúbených sociálnych sieťach (Facebook, Twitter, Google +, Instagram, LinkedIn a podobne). Spätné odkazy môžu mať pritom viaceré podoby a to napríklad vo forme URL adresy, značky produktu,  anchor textu, reklamného banneru alebo odkazu. Spätné odkazy potom slúžia na to, aby užívateľa internetu nasmerovali na konkrétnu webovú stránku alebo lokalitu.

DoFollow a NoFollow spätné odkazy

Kombinácia spätných odkazov typu DoFollow a Nofollow by sa mala nachádzať v prirodzenom linkovom profile, pretože takýto profil by mal obsahovať viaceré typy spätných odkazov. Kombinácia DoFollow a NoFollow odkazov bude pre google pôsobiť prirodzene a tak je možnosť dosiahnuť lepšiu pozíciu vo výsledkoch vyhľadávania. Preto cieľom každej webovej stránky by mal byť prirodzený linkový profil, ktorý obsahuje rôzne odkazy. DoFollow odkaz je pritom taký, ktorý sa nachádza na webovej stránke a cieľovému webu posúva tzv. link juice. Link juice je hodnota, ktorú vie zdrojová webová stránka odovzdať cieľovej webovej stránke. Čím je táto hodnota vyššia, tým je zdrojová webová stránka autoritatívnejšia. Odkaz NoFollow je taký, ktorý vyhľadávaču povie, aby spätnému odkazu neposúval hodnotu link juice ďalej. Obidva typy odkazov sa používajú pri efektívnej offsite SEO optimalizácii, ktorá je pre lepšie pozície vo fulltextových vyhľadávačoch veľmi dôležitá.

PR weby na efektívny linkbuilding

Pretože práve spätné odkazy sú jedným z najdôležitejších nástrojov ako ovplyvniť pozíciu vo vyhľadávačoch je výhodné mať na svojej webovej stránke vybudovanú kvalitnú SEO kampaň. Kvalitné portfólio spätných odkazov z iných webov poskytuje aj webová stránka www.linkbuilding-seo.sk, ktorá sa venuje SEO optimalizácii už niekoľko rokov a má bohaté skúsenosti na to, ako posunúť váš web vo vyhľadávačoch na popredné pozície.