Obsahový marketing, ktorý predáva

Obsahový marketing (content marketing) je marketingová technika, s ktorou by mal ísť ruka v ruke každý skúsený marketér. Čo sa vlastne pod týmto záhadným slovíčkom obsahový marketing skrýva? Ako už bolo spomenuté, obsahový marketing je marketingová technika, ktorej hlavnou podstatou je tvoriť obsah. Aby však obsahový marketing bol účinný, obsah musí byť vytvorený zaujímavo, relevantne a naozaj kvalitne. Prečo však obsahový marketing musí všetko toto spĺňať? Pretože jeho hlavným cieľom je zákazníka zaujať. Ak sa toto spoločnosti podarí,  zákazník bude o nej chcieť znova počuť a vo svojej podstate, spoločnosť oveľa ľahšie nasmeruje zákazníka ku kúpe jej produktov alebo využitia ponúkaných služieb. Dôvodov, vďaka ktorým kvalitný obsahový marketing môže spoločnosti napomôcť stať sa úspešnou je hneď niekoľko:

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt obsahovy marketingšetrenie nákladov – v súčasnosti je obsahový marketing oveľa dostupnejší, ako to bolo v minulosti. To súvisí s rozvojom informačných technológii a rozširovaním internetu. Ako však zaujať zákazníka a dosiahnuť to, aby na naše produkty len tak ľahko nezabudol? Odpoveď je veľmi jednoduchá – pomocou obrázkov, reklám či návodov. Možností je nekonečne veľa a v prípade obsahového marketingu sa fantázii medze nekladú. Ako už bolo spomínané, kvalitný obsahový marketing býva produkovaný najmä na internete, prostredníctvom sociálnych sietí (či už odkazmi na Facebooku, Instagrame či Twitteri), uverejňovaním videí na Youtube, vytváraním osobných blogov a uverejňovaním e-bookov. Čo je však na tom všetkom najlepšie, všetko toto je ľahko zrealizovateľné s minimálnymi nákladmi!

kvalitný obsahový marketing zvyšuje predaj – ak bola hlavná podstata obsahového marketingu splnená (ktorou je vyvolať v zákazníkovi taký dojem, ktorý povedie až ku kúpe výrobkov) splnená, zvyšuje sa predaj týchto výrobkov.

budovanie dôveryhodnosti – čím častejšie zákazník uvidí produkty firmy alebo zachytí skloňovanie mena spoločnosti, tým ľahšie si spoločnosť vybuduje dobré meno a získa naozaj lojálnych zákazníkov, ktorí budú svoje nákupy neustále opakovať. Je dôležité aby sa daná spoločnosť či produkt zapísali zákazníkov do pamäte čo možno najhlbšie a rovnako je potrebné osloviť čo najširší okruh zákazníkov.

hnací motor spoločnosti – aj keď obsahovým marketingom a jeho tvorbou sa aj v súčasnosti zaoberá len malý počet firiem, mali by sme sledovať, či obsahový marketing tvoria aj naši konkurenti. Je dôležité snažiť sa tvoriť lepší a kvalitnejší obsahový marketing ako naši konkurenti, čo môže často krát znamenať aj vznik nových nápadov a kreativity v spoločnosti.

Obsahový marketing a jeho tvorba je pomaly na vzostupe, na Slovensku však ešte nie je až tak populárny. Pre firmy, ktoré chcú maximalizovať svoje zisky je však životne dôležitý. Ak sa chce spoločnosť posúvať čoraz vyššie a vyššie, zaujať zákazníka je naozaj dôležité. Svedčí o tom aj fakt, že pri svojom zrode (a v podstate stále) túto techniku používajú aj veľké firmy, ktoré sa postupom času stali úspešnými.